• 8 ℃ / 11 ℃

Milos Zeman szerint államosítani kellene a közszolgálati Cseh Televíziót

Milos Zeman csek államfő szerint államosítani kellene a közszolgálati televíziót, mert jelenlegi formájában az az ellenzék szócsöve.

"Úgy vélem, hogy a Cseh Televíziónak nem közszolgálati, hanem állami intézménynek kellene lennie, és az állampolgároknak nem kellene havi 135 korona koncessziós díjat fizetniük a televízió működtetéséért, hanem a költségvetésből kellene finanszírozni.

milos zeman

A Cseh Televízió mai formájában ugyanis csak egyetlen párt, az ellenzéki TOP 09 párt szócsöve" - jelentette ki Zeman a Parlamentní Listy című internetes hírportál olvasói kérdéseire válaszolva.

Milos Zeman szerint válaszai szerdán késő este kerültek fel a hírportálra.

Az államfő álláspontját Andrej Babis kormányfőhelyettes és pénzügyminiszter is osztja. "Támogatnám, hogy a televíziót az állam finanszírozza. Az emberek ezzel pénzt takarítanának meg" - mondta a hírportálnak Andrej Babis.

A miniszter szerint a közszolgálati Cseh Televízió és a Cseh Rádió évente mintegy 7,2 milliárd koronás bevételre tesz szert a kötelező koncessziós díjakból, miközben gazdálkodásukat csak a tévé, illetve rádiós tanács ellenőrzi, amelyekben a politikai pártok képviselői ülnek.

Babis leszögezte: minimálisan annyi változásra szükség lenne, hogy ezekben a tanácsokban ne a politikai pártok képviselői, hanem független személyiségek legyenek, ahogy az Németországban már működik.

"A Cseh Televízió és a többi cseh közszolgálati sajtóorgánum a társadalomnak, és nem a politikai pártoknak vagy az állam egyes képviselőinek nyújt szolgáltatást" - reagált az államfő bírálatára Alzbeta Polívková, a Cseh Televízió szóvivője. Leszögezte: a koncessziós díjak éppen azt teszik lehetővé, hogy a közszolgálati televízió és rádió ne függjön sem a politikától, sem a pártoktól.

A hatályos törvény szerint minden cseh háztartásnak havi 135 koronás koncessziós díjat kell fizetnie a közszolgálati televízió és rádiónak (ebből 90 korona tévédíj, 40 korona pedig rádiódíj). A harmadik közszolgálati sajtóintézmény - a Cseh Távirati Iroda (CTK) - 1994 óta kereskedelmi alapon működik, és nem jogosult koncessziós díj szedésére, továbbá nem kap semmiféle állami támogatást sem.

MTI

Hozzászólások


Napokon belül megkezdődik Rakka ostroma

Napokon belül megkezdődik Rakka ostroma

Ki foglalhatja el az Iszlám Állam fővárosát?

Közölték a merénylő személyazonosságát

Közölték a merénylő személyazonosságát

Nyilvánosságra hozta a szerdai londoni merénylet elkövetőjének kilétét csütörtök délután a Scotland Yard.

Egy 19 emeletes ház közepén vezették át a vonatot a kínaiak

Egy 19 emeletes ház közepén vezették át a vonatot a kínaiak

Tudjuk, hogy a kínaiak sok mindent megtesznek, néha az európai ember gondolataival összeegyezhetetlen dolgokat.

Muszlim migránsok verték meg a dán párt, mert sonkás pizzát ettek  - 18+

Muszlim migránsok verték meg a dán párt, mert sonkás pizzát ettek - 18+

Dániában egy fiatal párra támadt rá egy ötfős muszlim banda.

Elhunyt a világ egyik leggazdagabb embere David Rockefeller

Elhunyt a világ egyik leggazdagabb embere David Rockefeller

A világ egyik legidősebb milliárdosát New York-i otthonában érte a halál hétfőn -közölte a család szóvivője.

„Én is bevándorló vagyok”

„Én is bevándorló vagyok”

Soros György ezzel a kijelentéssel hívta fel a világ figyelmét, hogy már 30 éve támogatja a menekülteket.


Nem volt jó ötlet közelről felvételeket készíteni az érkező vonatról - videó

Nem volt jó ötlet közelről felvételeket készíteni az érkező vonatról - videó

Amerika - Rhinecliff vasútállomás.

Sierra Leonéban megütötte a főnyereményt talált gyémántjával egy pap

Sierra Leonéban megütötte a főnyereményt talált gyémántjával egy pap

Sierra Leonéban 709 karátos nyersgyémántot találtak az egyik bányában.

Menekültek nem kapnak lelkisegélyt és rabként vannak a békéscsabai táborban

Menekültek nem kapnak lelkisegélyt és rabként vannak a békéscsabai táborban

Ledöbbentek az Al Jazeera tévé riporterei, mikor a napokban a békéscsabai menekülttáborban jártak.

Angela Merkelt egy török lapban náciként ábrázolják

Angela Merkelt egy török lapban náciként ábrázolják

Hiába fizette le Angela Merkel 6 milliárd euróval Erdogánékat, mégis nagyon haragszanak rá!

http://ujhazak.com