Jövőre 101 ezer 500 forint lesz a minimálbér

Jövőre 101 ezer 500 forint lesz a minimálbér és 118 ezer forint a szakmunkás bérminimum a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) született megállapodás alapján, a felek 2014-re 3,5 százalékos béremelési ajánlást fogadtak el.

ngm_szines_logoA minimálbér 2013-ban 98 000, a szakmunkás minimálbér pedig 114 ezer forint.

A megállapodás a minimálbérnél 3,6, a garantált bérminimum esetében pedig 3,5 százalékos emelés jelent 2014-ben az idei évhez képest - közölte Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatásért felelős államtitkára a konzultációs fórumot követő sajtótájékoztatón.

Az államtitkár szerint a megállapodás megszületése kellő konstruktivitást mutat a munkaadói és a munkavállalói oldal részéről is.

Olyan kompromisszum született, amely a reálkeresetek növekedésével, a munkahelyek megőrzésével, illetve a foglalkoztatás bővülésével segíthet abban, hogy a magyar gazdaság jövőre is jó mutatókat produkálhasson - fogalmazott Czomba Sándor.

Az államtitkár emlékeztetett: a megállapodásról várhatóan a következő kormányülések valamelyikén dönt majd a kabinet.
A minimálbéren keresők 3500, a bérminimumot keresők pedig 4000 forinttal kapnak többet január 1-jétől - mondta Pataky Péter, az MSZOSZ elnöke a tárgyaláson résztvevő szakszervezetek nevében.

Hozzátette, bíznak benne, hogy az előre meghatározott százalékoknál magasabb tényleges bérnövekedés következik be a jövő év végéig. A helyi bértárgyalásokon ezt fogják szorgalmazni - közölte.

Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára ismertette: a kötelező emelések több mint félmillió embert közvetlenül érintenek az üzleti szférában.

A VOSZ főtitkára hangsúlyozta, évről évre olyan minimálbérben kell megállapodni, amely a munkavállalók számára a jövedelmük érzékelhető emelkedését jelenti, ugyanakkor nem sért foglalkoztatáspolitikai érdekeket, nem jár elbocsátásokkal.

Dávid Ferenc is jó kompromisszumnak nevezte a megszületett megállapodást. Kiemelte azt is: 2014-ben folytatódik a reáljövedelmek emelkedése. A jövőre prognosztizált 2,4 százalékos infláció mellett a minimálbérek 3,6 százalékos emelése a reálpozíciók javulását jelenti - mondta.

Arra bíztatják a munkaadókat, hogy ahol van erre lehetőség, ott a kötelező minimumokon túl nagyobb ütemben emeljék a béreket - jelentette ki a VOSZ főtitkára.

MTI

Hozzászólások

Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

Zéró tolerancia e-rolleren is

Zéró tolerancia e-rolleren is

A Bonyhádi Rendőrkapitányságon befejezték a nyomozást annak a helyi férfinak az ügyében, aki egy szeptemberi estén ittasan közlekedett elektromos rollerrel.

Hajkefében próbáltak drogot csempészni egy kopasz rabnak

Hajkefében próbáltak drogot csempészni egy kopasz rabnak

Hajkefében próbáltak drogot csempészni egy kopasz rabnak a Váci Fegyház és Börtönben.

Októberben folytatódtak a BKK-val közös járatellenőrzések

Októberben folytatódtak a BKK-val közös járatellenőrzések

A rendőrök többek között két körözött személyt is elfogtak a közös akció során.

Láncfűrésszel nyomatékosította igazát

Láncfűrésszel nyomatékosította igazát

A Siófoki Rendőrkapitányság eljárást folytat egy ózdi lakossal szemben, aki a gyanú szerint láncfűrésszel fenyegetett meg egy sofőrt egy kőröshegyi parkolóban.

Erdő közepében…

Erdő közepében…

A tiszakécskei rendőrök – a Nemzeti Védelmi Szolgálat jelzése alapján – vadkamera segítségével buktattak le két férfit, akik egy Tiszaalpár melletti erdős területen termesztettek kannabiszt.

Két nap után meglett az eltűnt férfi

Két nap után meglett az eltűnt férfi

A tatai rendőrök célzott kereséssel találták meg a 32 éves személyt.

Hópihét árult

Hópihét árult

A zalai bűnügyesek a közterületi támogató alosztály segítségével csaptak le egy dílerre Zalaegerszegen.

Emberölés Újpesten – a nyomozók elfogták a feltételezett elkövetőt

Emberölés Újpesten – a nyomozók elfogták a feltételezett elkövetőt

A 47 éves nő elszámoltatása folyamatban van.

Már idén munkaszüneti nap lesz december 24-e

Már idén munkaszüneti nap lesz december 24-e

Már idén munkaszüneti nap lesz december 24-e, az Országgyűlés 193 igen szavazattal, egyhangúlag támogatta a Tisza erről szóló törvényjavaslatát kedden.

Prostitúcióra és ház körüli munkára kényszerítettek nőket Békés megyében, vádat emeltek ellenük

Prostitúcióra és ház körüli munkára kényszerítettek nőket Békés megyében, vádat emeltek ellenük

Vádat emelt a Békés Megyei Főügyészség egy nővel és két gyermekével szemben, akik rászoruló nőket kényszerítettek prostitúcióra és ház körüli munkára, emellett egy kiskorú szabadságát korlátozták és ki is rabolták - tájékoztatta Havrán Ákos, a főügyészség helyettes szóvivője kedden az MTI-t.

http://ujhazak.com