A "paradicsomtabletta" javíthatja a vérerek működését

Napi egy "paradicsomtabletta" javíthatja a vérerek működését, így talán hatásos lehet a szív- és érrendszeri betegségek ellen - állapította meg egy kis létszámú brit kutatás.

A paradicsomtablettát hatóanyag nélküli szerrel hasonlították össze a vizsgálatban, amelyben 72 felnőtt vett részt. Kiderült, hogy a gyógyszer javította a vérerek működését - tudósított a BBC hírportálja a PLoS One tudományos lapban megjelent tanulmányról.
A tabletta a likopin nevű természetes antioxidánst tartalmazza, amely a paradicsom színét is adja.
Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

A szakértők jó ideje úgy vélik, a likopin segít elkerülni a betegségeket, köztük a rák bizonyos fajtáit és a szív- és érrendszeri problémákat.

pari
Bizonyítékok utalnak arra, hogy a mediterrán jellegű - paradicsomban, gyümölcsökben, zöldségekben, olívaolajban bővelkedő - étrend jótékonyan hat az egészségre. Noha az egészséges étrend követése továbbra is tanácsos, a tudósok azt kutatják, a sok hasznos összetevő némelyikét nem lehet-e egyszerűen, tabletta formájában beszedni.

A CamNatura nevű cég elkészítette a maga "paradicsomtablettáját". Tőle függetlenül, a Wellcome Trust, a brit Szív Alapítvány és az ugyancsak brit Nemzeti Egészségkutató Intézet (NIH) megbízásából a Cambridge-i Egyetem kutatócsoportja azt vizsgálta, van-e hatása a gyógyszernek.
Felkértek 36 önkéntest, akik szívbetegek voltak, valamint 36 egészséges embert, hogy szedjenek naponta egy tablettát, amely vagy hatóanyag nélküli placebo volt, vagy likopin tartalmú tabletta. Sem a kutatók, sem a résztvevők nem tudhatták a két hónapos vizsgálat végéig, melyik pirulában volt hatóanyag.

Minden résztvevőnél megvizsgálták az úgynevezett alkari véráramlást, amely előre jelzi a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A szívbeteg résztvevőknél a paradicsomtabletta jelentősen javította a véráramlást. A szer azonban nem volt hatással a vérnyomásra, az érfalak merevségére és a vérzsírok szintjére sem.
A kutatás vezetője, Joseph Cheriyan szerint nagy létszámú kutatásokkal kell tanulmányozni, az új szer valóban csökkenti-e a szívbetegségek kockázatát.

(http://www.bbc.com/news/health-27762995)

MTI

Hozzászólások

Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

Lila kukoricából készülhet a mesterséges vörös ételfestékek természetes alternatívája

Lila kukoricából készülhet a mesterséges vörös ételfestékek természetes alternatívája

A növény olyan természetes pigmentek forrása lehet, amelyek az élelmiszeriparban is felvehetik a versenyt a mesterséges színezékekkel.

Meddig élhetne az ember, ha sikerülne kiiktatni az öregedés összes betegségét?

Meddig élhetne az ember, ha sikerülne kiiktatni az öregedés összes betegségét?

A tudósok szerint még ebben az esetben is lenne egy végső határ.

Napi öt csésze kávé is jót tehet a szívnek egy új kutatás szerint

Napi öt csésze kávé is jót tehet a szívnek egy új kutatás szerint

Jó hír a kávérajongóknak!

Igazi baktériumtelep a bőrönd

Igazi baktériumtelep a bőrönd

Sokkoló eredményre jutott az InsureandGo 2025-ös elemzése.

Még rejtélyesebb lett a neandervölgyiek kihalása

Még rejtélyesebb lett a neandervölgyiek kihalása

DNS-vizsgálat cáfolhatja az egyik legnépszerűbb elméletet.

Két meteorraj is érkezik július utolsó éjszakáján

Két meteorraj is érkezik július utolsó éjszakáján

Július 30-ról 31-re virradó éjszaka érik el aktivitásuk csúcsát a Déli Delta Aquaridák és az Alfa Capricornidák, óránként 10-15 hullócsillag felvillanása várható az égbolton - közölte a Svábhegyi Csillagvizsgáló kedden az MTI-vel.

Nem biztos, hogy a luxusbunker a legjobb búvóhely, ha itt a világvége

Nem biztos, hogy a luxusbunker a legjobb búvóhely, ha itt a világvége

A tudomány szerint árnyaltabb a kép.

Több ezer éves emberi DNS-t találtak barlangfalakon

Több ezer éves emberi DNS-t találtak barlangfalakon

Egy nemzetközi kutatócsoport munkájának köszönhetően közelebb kerülhetünk az őskori művészek azonosításához.

A hőhullámok és a többlethalálozás összefüggéseit elemezték megyénként az ELTE kutatói

A hőhullámok és a többlethalálozás összefüggéseit elemezték megyénként az ELTE kutatói

Nem a legforróbb megyékben a legnagyobb a többlethalálozás, annak mértékét a helyi tényezők, így az egészségügyi ellátás, a lakáskörülmények és a felkészültség is jelentősen befolyásolják, ami fontos szempont lehet a közegészségügyi felkészülésben.

A demencia korai jele lehet a lassabb séta

A demencia korai jele lehet a lassabb séta

A kutatások szerint oda kell figyelni a gyalogtempóra.

http://ujhazak.com