A skizofrénia tüneteinek kifejlődését akadályozhatják meg az omega-3 zsírsavak

Az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmazó étrend-kiegészítők sok évvel a szedésük után is képesek megakadályozni a skizofrénia és más pszichotikus betegségek tüneteinek kifejlődését - bizonyították ausztrál és osztrák tudósok vizsgálatai.

A Melbourne-i Egyetem és a Bécsi Orvosi Egyetem kutatói eredményeiket a Nature Communications legújabb számában ismertetik.

Schizophrenia_fMRI_working_memory

A skizofrénia (hasadásos elmezavar) leggyakoribb megnyilvánulási formái a hallási és látási hallucinációk, paranoid téveszmék. Leggyakrabban serdülő vagy fiatal felnőttkorban alakul ki a betegség, a tünetei hirtelen vagy fokozatosan jelentkezhetnek.
Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

A kór a népesség 1 százalékát érinti, ám amennyiben az első fokú rokonság körében van skizofréniás, a betegség kialakulásának valószínűsége más családtagoknál eléri a 10 százalékot.

A genetikai és környezeti okokra egyaránt visszavezethető betegségnek jelenleg nincs gyógyszere, a forgalomban lévő készítményekkel azonban enyhíthetők, vagy akár teljesen meg is szüntethetők a tünetek - olvasható a PhysOrg hírportálnak a tanulmányt ismertető összefoglalójában.

A tudósok régóta kimutatták, hogy a skizofréniás betegek esetében lényegesen csökken a többszörösen telítetlen zsírsavak, különösen az omega-3 és az omega-6 szintje a sejtmembránokban.

Paul Amminger, a Melbourne-i Egyetem docense által vezetett kutatócsoport 2010-ben számolt be arról, hogy az omega-3 zsírsavakat tartalmazó készítmények 12 héten át történő adagolásával akár egy évvel is késleltethető a magas rizikójú csoportba tartozó személyeknél a klinikai tünetek kialakulása. A vizsgálatokban 13 és 25 év közötti fiatalok vettek részt, közülük 41-en étrend-kiegészítőt, míg a kontrollcsoport 40 tagja placebót kapott.

A Nature Communications legújabb számában publikált közleményben a készítmény adagolásának távlati hatásáról számolnak be a kutatók, akik csaknem 7 éven át követték nyomon a vizsgálat résztvevőinek a sorsát.

Adataik szerint az omega-3 zsírsavakat szedő 41 személy közül csupán 4-nél (9,8 százalék) fejlődtek ki a pszichotikus tünetek, míg a kontrollcsoportban a 40 résztvevő közül 16-nál (40 százalék). A placebót szedőknél ráadásul gyorsabban alakultak ki a betegség szimptómái és magasabb volt egyéb elmekórtani rendellenességek előfordulási gyakorisága is.

neurons-120208

"Az omega-3 a vizsgált időszakban szignifikánsan csökkentette a pszichotikus rendellenességek kifejlődésének a rizikóját" - emelik ki a kutatók. Ugyanakkor rámutatnak, hogy a vizsgálatokat kisszámú résztvevő bevonásával végezték, így a projekt folytatását tervezik, emellett tisztázni kell az alkalmazott terápia hatásmechanizmusát is.
http://medicalxpress.com/print358510212.html

MTI

Hozzászólások

Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

Lila kukoricából készülhet a mesterséges vörös ételfestékek természetes alternatívája

Lila kukoricából készülhet a mesterséges vörös ételfestékek természetes alternatívája

A növény olyan természetes pigmentek forrása lehet, amelyek az élelmiszeriparban is felvehetik a versenyt a mesterséges színezékekkel.

Meddig élhetne az ember, ha sikerülne kiiktatni az öregedés összes betegségét?

Meddig élhetne az ember, ha sikerülne kiiktatni az öregedés összes betegségét?

A tudósok szerint még ebben az esetben is lenne egy végső határ.

Napi öt csésze kávé is jót tehet a szívnek egy új kutatás szerint

Napi öt csésze kávé is jót tehet a szívnek egy új kutatás szerint

Jó hír a kávérajongóknak!

Igazi baktériumtelep a bőrönd

Igazi baktériumtelep a bőrönd

Sokkoló eredményre jutott az InsureandGo 2025-ös elemzése.

Még rejtélyesebb lett a neandervölgyiek kihalása

Még rejtélyesebb lett a neandervölgyiek kihalása

DNS-vizsgálat cáfolhatja az egyik legnépszerűbb elméletet.

Két meteorraj is érkezik július utolsó éjszakáján

Két meteorraj is érkezik július utolsó éjszakáján

Július 30-ról 31-re virradó éjszaka érik el aktivitásuk csúcsát a Déli Delta Aquaridák és az Alfa Capricornidák, óránként 10-15 hullócsillag felvillanása várható az égbolton - közölte a Svábhegyi Csillagvizsgáló kedden az MTI-vel.

Nem biztos, hogy a luxusbunker a legjobb búvóhely, ha itt a világvége

Nem biztos, hogy a luxusbunker a legjobb búvóhely, ha itt a világvége

A tudomány szerint árnyaltabb a kép.

Több ezer éves emberi DNS-t találtak barlangfalakon

Több ezer éves emberi DNS-t találtak barlangfalakon

Egy nemzetközi kutatócsoport munkájának köszönhetően közelebb kerülhetünk az őskori művészek azonosításához.

A hőhullámok és a többlethalálozás összefüggéseit elemezték megyénként az ELTE kutatói

A hőhullámok és a többlethalálozás összefüggéseit elemezték megyénként az ELTE kutatói

Nem a legforróbb megyékben a legnagyobb a többlethalálozás, annak mértékét a helyi tényezők, így az egészségügyi ellátás, a lakáskörülmények és a felkészültség is jelentősen befolyásolják, ami fontos szempont lehet a közegészségügyi felkészülésben.

A demencia korai jele lehet a lassabb séta

A demencia korai jele lehet a lassabb séta

A kutatások szerint oda kell figyelni a gyalogtempóra.

http://ujhazak.com