A napi kávé megelőzi a betegségeket és segíti a hosszabb életet

drink-coffeeSzámos nemrég készült kutatás erősíti meg azt az elméletet, miszerint azoknak az embereknek akik napi 1-3 csésze kávét fogyasztanak, kevesebb eséllyel kell szembenézniük olyan betegségekkel, mint például a demencia, valamint várhatóan hosszabb élettartamra számíthatnak, mint azok, akik tartózkodnak a koffein tartalmú italok fogyasztásától.

Egy 2012-ben készült kutatás során a szakértők olyan idős emberek vérének koffeintartalmát mérték, akiknél enyhe kognitív zavar volt tapasztalható. Majd az elkövetkező 2-4 év során újra ellenőrizték a résztvevőket. Azoknál az egyéneknél, akiknek nagyon kevés vagy egyáltalán semennyi koffein sem keringett a véráramukban sokkal nagyobb valószínűséggel fejlődött ki Alzheimer-kór, azokhoz a részvevőkhöz képest, akiknél kimutatható volt, hogy napi 3 csésze kávénak megfelelő koffeint tartalmazott a szervezetük.

Dr. Gregory Freund, az Illinois Egyetem patológus professzora úgy gondolja, az emberi faj régre visszanyúló vonzalma a kávé iránt nem csak arról szól, hogy élénkek és frissek  maradjunk. Az évek során bebizonyosodott, hogy az emberekben számos egészségügyi előnye származik a kávé fogyasztásából s ennek következtében egyre népszerűbb ez az ital. Mindazonáltal a kutatók még nem értik a kávé hatásának minden aspektusát. Nem világos például, hogy a kávénak van-e valamilyen különös előnye az egyszerű koffeinhez képest, mint ahogy azt néhány kutatás állítja. Amit azonban biztosan tudni lehet, hogy a koffein és a cukor kombinációja (mint például az energiaitalok esetében) nem jár olyan egészségügyi előnyökkel amelyek meghaladnák a koffein és a kávé együttesét.

Forrás: www.bigthink.com

 

Hozzászólások

Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

Mi az, amit még te sem kedvelsz magadban?

Mi az, amit még te sem kedvelsz magadban?

Amit először meglátsz a képen, az ad választ arra, hogy melyik tulajdonságodon szeretnél változtatni.

Ezt árulja el a frizurád a lelki állapotodról

Ezt árulja el a frizurád a lelki állapotodról

Mit mesél a hajad?

UV-maszkban mennek dolgozni a kínaiak a hőségben

UV-maszkban mennek dolgozni a kínaiak a hőségben

Egészen másképp védekeznek az emberek a 40 fok ellen Európán kívül.

Etikettszabályok a strandon

Etikettszabályok a strandon

Szakértők árulták el, hogy mit illik és mit nem.

Ez a teszt megmutathatja, hogy milyen változáson eshettél át 2026 első felében

Ez a teszt megmutathatja, hogy milyen változáson eshettél át 2026 első felében

Miben lettél más?

Augusztusi feladatok

Augusztusi feladatok

Életmódtanácsok a hónapra.

A HR-esek rémálma a „titkos utazás”

A HR-esek rémálma a „titkos utazás”

Egyre többen gondolják úgy, hogy a világ másik végéről is dolgozhatnak, ha home office-ban vannak.

Apró dolgokkal teheted igazivá a nyári reggeleket

Apró dolgokkal teheted igazivá a nyári reggeleket

Tedd különlegessé a napindítást!

Ezt üzenik a megérzéseid

Ezt üzenik a megérzéseid

Mit próbál sugallni a belső hangod?

Nem működik a zselatinos fogyasztóital

Nem működik a zselatinos fogyasztóital

Dr. Stephanie Widmer sürgősségi szakorvos magyarázta el, hogy miért hatástalan a TikTokon terjedő zselatinos ital, amit a „természet Ozempicjeként” emlegetnek.

http://ujhazak.com