Rangos orosz lapok címoldalon titakoztak egy oknyomozó újságíró őrizetbe vétele ellen

Pogár Demeter, az MTI tudósítója jelenti: Mi vagyunk Ivan Golunov feliratú, egyforma, plakátszerű címlappal jelent meg hétfőn Oroszországban a Kommerszant, a Vedomosztyi és az RBK című gazdasági napilap, tiltakozva az ellen, hogy kábítószerrel való kereskedés címén a hétvégén őrizetbe vették, majd házi őrizetbe helyezték a Meduza ellenzéki hírportál oknyomozó újságíróját.Golunov jogi képviselője, Dmitrij Dzsulaj hétfőn újságíróknak kijelentette, hogy az igazságügyi szakérői vizsgálat az újságírónak sem a vizeletében, sem a tenyerén nem találta nyomát kábítószernek. Ez utóbbi az ügyvéd szerint egyebek között azt jelenti, hogy a vádlott az őrizetbe vétel napján, pénteken nem tartott a kezében ilyen tudatmódosító szert. Az újságíró az ellene felhozott vádakban ártatlannak vallotta magát.

    
A Kommerszant, a Vedomosztyi és az RBK a címlapjukon megjelentetett közös közleményben arra az álláspontra helezkedtek, hogy Golunov őrizetbe vétele és szakmai tevékenysége között összefüggés lehet, egyúttal nyilvános vizsgálatot követeltek a belügyminisztérium azon munkatársaival szemben, akik felléptek az újságíró ellen.
    

A három újság, amely korábban sosem jelent meg közös címlappal, azt állította, hogy az újságíró bűnösségének alátámasztására felhozott bizonyítékok nem elég meggyőzőek, és üdvözölte, hogy a bíróság az előzetes letartóztatás helyett a házi őrizet mellett döntött. A rendőrség azt állítja, hogy 4 gramm kábítószert találtak Golunov hátizsákjában, majd egy újann adagot a lakásán. Sok újságíró viszont azt gondolja, hogy a hatóságok így próbálják elhallgattatni kollégájukat, aki legutóbb gátlástalan uzsorásokról és a temetkezési ágazatra rátelepedő egyik szervezetről írt. Golunov a cikkei miatt fenyegetéseket is kapott.
    

A sajtószakszervezet honlapján hétfő délelőttre közel nyolcezer aláírás gyűlt össze egy Golunov védelmében a belügyminisztériumhoz, a főügyészséghez és az orosz központi Nyomozó Bizottsághoz (SZK) intézendő levél alatt. Dmitrij Muratov, a Novaja Gazeta című lap főszerkesztője és Alekszej Venegyiktov, a Gazprom Media tulajdonában lévő, de a Putyin-kurzussal szemben kritikus hangvételt is megengedő Eho Moszkvi rádió főszerkesztője vasárnap közölte, hogy kész kezességet vállalni az őrizetbe vett újságíróért.
    

Konsztantyin Habenszkij neves orosz színész-filmrendező a Szocsiban zajló Kinotavr filmfesztivál vasárnap esti megnyitóján kijelentette: nem szabad megengedni, hogy egy kényelmetlenné váló újságírót lecsukjanak azért, mert igazat ír. A beszédet, amelyben a művész arra figyelmeztetett, hogy egyszer akár a fesztivál is kényelmetlenné válhat, taps fogadta.


(Forrás: MTI)


Hozzászólások

A nagy nyugati lapok szinte mérget vettek volna a Fidesz újabb győzelmére

A nagy nyugati lapok szinte mérget vettek volna a Fidesz újabb győzelmére

Hogyan számolt be a nemzetközi sajtó a magyar választás eredményéről?

2017 legnépszerűbb álhírei az interneten

2017 legnépszerűbb álhírei az interneten

Öt hamis információ, amit rengetegen elhittek az elmúlt évben.

Napi 3000-ért tapsol a statiszta, hogy ne haljon éhen!

Napi 3000-ért tapsol a statiszta, hogy ne haljon éhen!

A hetek megtervezésében a 22 éves fiatalembernek a taps nagyon is fontos.

Kitették a szűrét az Echo Tv riporterének a felcsúti Mészáros miatt! - interjúk

Kitették a szűrét az Echo Tv riporterének a felcsúti Mészáros miatt! - interjúk

Kadarkai Endre is leomlott a földcsuszamlásba és kereshet új állást!

Súlyos veszély fenyegeti a Földet, avagy a magyar médiát!

Súlyos veszély fenyegeti a Földet, avagy a magyar médiát!

Leonardo DiCaprio a National Geographic jóvoltából egy profi szinkronizált dokumentumfilmet alkotott.

Újrapályázható a jövőre lejáró békéscsabai rádiós frekvencia

Újrapályázható a jövőre lejáró békéscsabai rádiós frekvencia

A médiatanács e heti döntése alapján újrapályázható a jövőre lejáró békéscsabai rádiós frekvencia - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az MTI-vel pénteken.A tájékoztatás szerint a médiatan...

Nem tervez változtatást a TV2 Csoport vezetésében a tulajdonos

Nem tervez változtatást a TV2 Csoport vezetésében a tulajdonos

Nem tervez változtatást a TV2 Csoport vezetésében a tulajdonos - közölte a társaság sajtóosztálya az MTI-vel szombaton.A cégcsoport közleményében azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek arról szóltak, ...

Több mint 800 ezren nézték a magyar-svájci meccset az M4 Sporton

Több mint 800 ezren nézték a magyar-svájci meccset az M4 Sporton

Több mint 800 ezren nézték végig a Magyarország-Svájc labdarúgó világbajnoki selejtezőmérkőzést az M4 Sporton péntek este. Az MTVA sajtóosztályának hétfői közleménye szerint a 3-2-es vendégsikerrel...

A Mediaworks a következő napokban megállapodásra törekszik

A Mediaworks a következő napokban megállapodásra törekszik

Tovább egyeztet a Népszabadság és a kiadója - közölte a Mediaworks hétfő reggel az MTI-vel. Kiemelték: a Mediaworks kijelentette, hogy következő pár nap során egy megállapodásra törekednek, mely megfe...

Az egész családnak szánják a vasárnap induló M5-öt

Az egész családnak szánják a vasárnap induló M5-öt

Az egész családnak szánják a közmédia vasárnap induló M5 televíziós csatornáját - mondta Dér Ágnes csatornaigazgató az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában. Dér Ágnes úgy fogalmazott: remén...

http://ujhazak.com