A naponta szedett aszpirin csökkenti a bél- és a gyomorrák kockázatát

A naponta szedett aszpirin csökkenti a bél- és gyomorrák kockázatát - derült ki egy brit elemzésből.

afd-88711A kutatók úgy vélték, ha Nagy-Britanniában minden 50 éves vagy annál idősebb ember tíz éven át szedné a gyógyszert, akkor elkerülhető lenne körülbelül 122 ezer haláleset. Arra azonban felhívták a figyelmet, hogy az aszpirin belső vérzést okozhat és szedését meg kell beszélni a kezelőorvossal - tudósított a BBC hírportálja az Annals of Oncology című rákkutatási szaklapban megjelent tanulmányról.

A londoni Queen Mary Egyetem tudósai mintegy kétszáz olyan tanulmányt vizsgáltak meg, amelyeket az aszpirin előnyös és ártalmas hatásairól készítettek. Azt fedezték fel, hogy a gyógyszer mintegy 30-40 százalékkal csökkentette a bél-, gyomor- és nyelőcsőrák miatti halálozást.

Gyengébb bizonyítékok támasztották alá azt, hogy az orvosság mérsékelné a mell-, prosztata- és tüdőrákos haláleseteket is. Azt is megállapították, hogy legalább öt éven át kell szedni az aszpirint, hogy a védőhatás érvényesüljön.

Jack Cuzick, a london Queen Mary Egyetem munkatársa, a kutatás vezetője arra buzdította az ötven éves vagy annál idősebb egészséges embereket, hogy szedjenek tíz éven át naponta 75 milligramm aszpirint.
A kutatók szerint ha ezer 60 év feletti ember tíz éven át szedné a gyógyszert, egy évtizeddel később 16-tal kevesebben halnának meg rákban, eggyel kevesebb embert sújtana végzetes szívroham, ám kettővel többen hunynának el belső vérzés következtében.

Az egyik mellékhatás, a belső vérzés kockázata a korral emelkedik, ezért a kutatók azt ajánlották, tíz év után abba kell hagyni a szedést. Bizonytalan egyelőre, hogy a nagyobb adag erősebb védelmet jelent-e.
(http://www.bbc.com/news/health-28656812)

MTI

Hozzászólások

Fenntartható megoldások

Fenntartható családi házak tervezése, gyártása és felépítése

Teljes folyamat egy kézben – természetes alapanyagokkal és energiatakarékos megoldásokkal.

Kender Fa Szalma Vályog Mész

A tervezéstől a megvalósításig végigkísérjük az építkezést – valódi, működő megoldásokkal.

Részletek és lehetőségek
Kész típustervek

Ha konkrét elképzelést keresel:

Több mint ötmillió éves bálnamaradvány is van az Indiai-óceán fenekén felfedezett bálnatemetőben

Több mint ötmillió éves bálnamaradvány is van az Indiai-óceán fenekén felfedezett bálnatemetőben

Több mint ötmillió éves bálnamaradvány is nyugszik abban a hatalmas bálnatemetőben, amelyet az India-óceán délkeleti részén, a Diamantina törészónában találtak meg - számolt be róla szerdán a BBC News.

A spenótban védhet a demenciától a nitrát, de ivóvízben árthat

A spenótban védhet a demenciától a nitrát, de ivóvízben árthat

Egy új kutatás derítette ki a vegyület ellentétes hatását.

Tudományos leépítés miatt lehettek kicsit a Tyrannosaurus rex karjai

Tudományos leépítés miatt lehettek kicsit a Tyrannosaurus rex karjai

Egy új tanulmány magyarázza meg a jelenséget.

Skizofréniát okozhatnak a macskák

Skizofréniát okozhatnak a macskák

A kutatók szerint a macskák által terjesztett Toxoplasma parazita miatt kétszereződhet meg a betegség valószínűsége.

Csatorna- és alagútrendszerrel próbálják lassítani Peking süllyedését

Csatorna- és alagútrendszerrel próbálják lassítani Peking süllyedését

Ezek a városok lassan, de megállíthatatlanul süllyednek.

Ókori görög színházi maszkot találtak egy horvátországi barlangban

Ókori görög színházi maszkot találtak egy horvátországi barlangban

Több mint kétezer éves görög színházi maszkot találtak régészek egy dél-horvátországi barlangban, a Peljecac-félsziget területén - számolt be a felfedezésről a Dubrovniki Múzeum.

Az agy működését és betegségeit vizsgáló kutatás zárult le a pécsi egyetemen

Az agy működését és betegségeit vizsgáló kutatás zárult le a pécsi egyetemen

Lezárult az a kutatási program, amelynek keretében huszonöt kutatócsoport száz szakembere vizsgálta az agy működését és betegségeit a Pécsi Tudományegyetemen (PTE) - közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel csütörtökön.

HungaroMet: melegebb időt, szárazabb nyarakat hoz a klímaváltozás a Kárpát-medencébe

HungaroMet: melegebb időt, szárazabb nyarakat hoz a klímaváltozás a Kárpát-medencébe

A klímaváltozás hatásait vizsgáló különböző modellfuttatások szerint az évszázad végére nőni fog az átlaghőmérséklet a Kárpát-medencében, a nyarak egyre szárazabbak lesznek, miközben nő a talajközeli ózonkoncentráció.

Már a kevés alkohol is rombolhatja az agyat

Már a kevés alkohol is rombolhatja az agyat

Egy kutatás szerint a mérsékelt ivók sincsenek biztonságban.

Extrém körülmények között működő kvantumszenzorokat fejlesztenek a HUN-REN Wigner kutatói

Extrém körülmények között működő kvantumszenzorokat fejlesztenek a HUN-REN Wigner kutatói

A HUN-REN Wigner Fizikai Kutatóközpont kutatói a nemzetközi SensExtreme projekt keretében olyan gyémántalapú kvantumszenzorok fejlesztésében vesznek részt, amelyek szélsőséges fizikai környezetben is nagy pontosságú mérésekre alkalmasak.

http://ujhazak.com